Sunday, February 17, 2013

Monotonous Life

Hollaa !! It's been a long time since my last entry updated..kan3?? hehe

Sorry.. for any who that always and still reading my blog..eventho si pemilik blog nie tersangat la jarang menghupdate. haha. Well, I bukan nya apa.. It just like my life a bit dull lately so I have nothing to share wif you guys. Kalau boleh memang nak share everything every moments that I had.. but some of it I rather keep it stay in my privacy box. Secret and confidential la lebih kurang.. hahaha! 

By the way Im quite surprise wif my result last semester.. coz I thought I ada repeat one subject and seriously I was freaking out that night bila dah dapat email for result tu. I didnt look at it immediately even I keep my tears on hold. Cuak gilaaaaa woii! Honestly subject Branding I didnt performed very well! Uncompleted researches plus dengan tak cukup design nya.. report pon ala kadar je. So what do you expect?? Confirm2 la boleh repeat kan.. But then kuasa Allah swt murahkan hati my lecturer..he gave me B! OMG!! Im seriously in shocked and never expected of that!! bukan C okay.. but B! Syukur Alhamdulilah! Tak tau nk thank macam mana dekat lecturer tu.. dah la I suka kutuk dia sbb you know.. I think I talked bout this in my previous entry.. hehe. Seems like I really need to see him and seek an apology. Insyallah suatu hari nanti. ;p 

Oh FYI.. we all from Graphic Department and Photography Department from Faculty Art and Design, UiTM Shah Alam will moving to kampus UiTM Puncak Alam. WADDUP??!! 
Yeah unfortunately it's true and officially announced by our Dean himself. I couldnt care less bout that and just redha and pasrah jelaaa.. coz this issue had been so long enough to talked about and now finally it came true. Lolz! Naseb baik jugak laaa insyaAllah it would be my last semester been studying at UiTM. Why "InsyaAllah"? Takut kene repeat lettew!! Hahaha! of course laaaaa... siapa yang tak takut kan? Nanti tak dapat la graduate together wif our batch. Sedih tahu kalau jadi macam tu.. hehe ;p 
Heyy imagine la how my life would be bila I dah start study kt puncak tu.. keliling gunung ganang.. no mall nearby and they only had McD as the main spot to chill out. Like seriously effing LOSER punye tempat okayyyy! I dont know laa if that place lagi pedalaman dari Merbok (tempat study masa dip dulu) or what coz tempat tu memang semua orang cakap no bandar at all. Kalau orang yg tak ada transport macam saya nie.. memang rasa loser habis laa. So doa2 la I can survive! InsyAllah! hehe. Nevertheless.. I think I would be more behave wif their kinda like environement.. y'know.. no chill out overnight at all. Unless ada jugak setan yang mengajak.. how can I refuse. Hahahaha! Kay just kidding. Ya Allah! Alya..tolong la jadi someone better lepas nie. ish3! 

My holiday were sooooooo soooo sooooooooo f***king boringg!! I dont even go out for once this semester break. Orang lain siap bercuti kemana2 ntah. Siap ada yang sempat pergi umrah lagi. Untungnyaaaaaaa! Hmm.. alhamdulilah. rezeki mereka dapat pergi umrah pada saat ini. I just have to patiently wait for my turn. InsyaAllah nak pergi dgn parents skali nnt. But still.. I just dont know where else to go.. plus my clique sume senyap je cuti nie.. usually dh bising da ajak lepak makan cendol bakar. kalo dorg lepak w/o me mmg kwangajaww taw dorang nie.. eventho dorg suka borak pasal bola and I tak tahu nak mencelah celah mana but still I love joining them melepak.. hehe. Tp tulaaa ape pulak orang cakap kalau lepak dengan lelaki and Im the only girl in the group sure dorg sokseksoksek mengumpat I'olls taw.. mulut tu nak kene cabai taw u'olls nieee.. what can I do.. they're all my friends that I had.. that I can be chilling wif.. haha. sedih pedih tak?? ;p

Im hoping to earn some money for my expenses.. especially for vacation. y'know my friends and I are planning for a vacation since this is our last sem and banyak kali dah kot kitorang plan nak pergi hoilday together tapi tak pernah lagi tercapai. Hahaha! Hopefully kali nie menjadi laa.. kalau tak sedih gilaaa kot nnt. We have to collect memories before gonna start our new chapter after we finish our study. Well..after dah keje nanti we will be no longer called as student anymore.. wuarghhh!! Im not ready for that.. Im not ready for job that could kill me.. must be my life way too more boring than right now. Pagi bangun pergi kerja then petang balik.. malam have some time for ourselves then tido then bangun balik. urghh!! Nak jadi freelancer pun tak boleh jugak sebab nanti gaji pon on off on off. So acanooo?? Hmm.. InsyaAllah everything will be fine and Im gonna love my future job. Aminnnn :)


perghh!! nie diary untuk sebulan ke apaaaa?? gilaaa panjang citer! Lol! 
till then see ya next entry! xoxo~ 

3 comments:

Unknown said...

hahaha.. love this post.. about puncak alam..yes definitely quiet place at there, when i was there, i thought uitm p.alam was a the best but seriously.. lebih sunyi berbanding kat merbok..kan..from p.perdana maybe 15km to p.alam.. jauh skit kot klu naek kete la.. so, i meant this, i wanna meet coz i miss u, alya..xdpt nk jmpa kat s.alam la
:(

Apple Xander said...

Hahaha darling! I baru nak buat surprise dkt u nak ajak u meet up! this time we gonna be seriously meet up okay. no excuses nymore. miss you too! ;)

Unknown said...

lol..yeke? hehe can't wait to meet you dear!! :D